maart 2020

Jaarverslag 2019

In 2019 groeide de P10. In aantal leden maar ook in de ontwikkeling van onze organisatie. Door de sterkere zichtbaarheid zijn we een aantrekkelijker netwerk geworden en willen nieuwe gemeenten zich aansluiten. Dat is een mooie ontwikkeling, want daardoor ontstaat massa en weten relevante partijen ons snel te vinden.

Maar het riep dit jaar ook de vraag op wat de visie op de toekomst is; wie willen we zijn als P10? In de notitie Verder bouwen aan een sterk netwerk gaven we hier antwoord op. Die antwoorden zorgen voor rust en de mogelijkheid om gecontroleerd verder te groeien in kwaliteit en kwantiteit. Dat deden we volop: in 2019 traden vier nieuwe leden toe en gaven we een vijfde toestemming om toe te treden per 2020. Tegen die tijd telt de P10 21 leden.

We groeiden ook in onze trots. We ontmoetten elkaar dit jaar veelvuldig en op prachtige locaties. ‘Mijn eiland’ is de slogan van Goeree-Overflakkee en na een bezoek aan de Zomersessie van de P10 omarm je deze uitspraak. Het was er prachtig, we waren welkom en werden geïnspireerd op de mooiste locaties.

Later het jaar troffen we elkaar voor de Wintersessie in de St@art, de duurzame congreslocatie van de Apenheul waar we met onze leden het Vijfpuntenplan verder uitwerkten.

Tijdens de Wintersessie reikten we de Henk Aalderink-prijs uit aan de mooiste Parel van het Platteland. Over trots gesproken: in ons boekje en de routekaart ‘Parels van het Platteland’ zie je de diversiteit van ons platteland maar bovenal de trots en energie van de mensen die er wonen en samen de meest geweldige ‘parels kweken’. 2019 was dus een jaar van groei: in ledenaantal, in stevigheid en in trots!